דליות ברגליים

דליות- ורידים בולטים ברגליים ובמפשעות, נימים שנראים כמו רשת של עכביש כל אלו תופעות מאד לא נעימות שברוב הפעמים מחמירות בזמן הריון אצל נשים עם נטייה לכך.
ברוב המקרים, הבעיה היא אסטטית בלבד (לא שזה הופך את זה לפחות נורא כן?).
אם הנך סובלת מורידים מאד בולטים וכואבים, יש להתייעץ עם רופא מומחה משום שחוסר טיפול עלול להעלות את הסיכון למחלות שונות של לב וכלי דם, בצקות, שינוי בגוון העור, דימומים, דלקות וכיבים.
בדר"כ רופא ימליץ להתחיל בחבישת גרב אלסטית (גרב לחץ) שעוזרת ומשפרת מאד את חיי היומיום במצב של דליות כואבות ושורפות. בגרב כזו ניתן להשתמש גם בתקופת ההריון. לאחר כל הלידות, במצבים מאד נפוחים הרופא יכול להמליץ על תהליך פולשני, כירורגי כדי למנוע התפתחות של סיבוכים. שימי לב שגם טיפול כירורגי לא מבטיח חזרה של הדליות בהמשך החיים.

הריון היא תקופה שאת עוברת בה המון שינויים פיזיולוגיים ואיתם מגיעים גם אי נוחות וכאבים במקומות שונים ומשונים בגופך. תחושת כבדות ועייפות ברגליים, גירודים, צריבה וכאב, בעיקר בקימה משכיבה לעמידה הן התחושות הכי נפוצות בקרב נשים עם ורידים בולטים. ניתן ורצוי מאד להקל על הכאבים הללו בתקופת ההריון ואחריו, עד שהגוף מתאושש ולאט לאט מתאזן.

איך נוצרות דליות?
כשהוורידים לא מצליחים להזרים דם כמו שצריך חזרה ללב, נוצר בהם לחץ.
הלחץ גורם לשיבוש זרימת הדם בכיוון הנכון ובמקום שהדם יזרום מהוורידים השטחיים לוורידים העמוקים, הדם זורם הפוך וכך גורם להתרחבות והתנפחות הורידים השטחיים (אלו שאת רואה ברגליים). התופעה הזו מחמירה בזמן ההריון בגלל הלחץ שגדל על כלי הדם.

למה זה קורה לי?
אחד הגורמים העיקריים לדליות הוא תורשה. לכן, את יכולה ללכת לאמא או לסבתא, להסתכל על הרגליים שלהן ולראות אם הן סובלות מזה. לא? בורכת! ולמה את עוד כאן? כן סובלות? אל תתבאסי, טוב לדעת מראש ולהתחיל להכין את גופך כדי למזער ככל שניתן את הנזקים (האסטטיים והבריאותיים).
גורמים נוספים הם עמידה ממושכת במקום, עודף משקל, עישון, סכרת, לחץ דם גבוה, עלייה בגיל וכן, גם הריונות ולידות. כמובן שקיימות סיבות נוספות שעלולות להוביל להיחלשות כלי הדם אבל אנחנו כאן כדי לטפל נכון?

טיפים להקלה:

• חבישת גרב לחץ (כדאי לקבל מרשם מרופא, יש גרביים שמגיעות עד למפשעות)
  • הליכות.
    הליכה והימנעות מעמידה ממושכת הן הפעולות החשובות ביותר לטיפול והקלה על הכאב היא פשוט להתחיל ללכת.
    לא צריך מקל, תרמיל וללכת לגליל. תנעלי נעלי הליכה וצאי לצעידה באוויר הפתוח, כך תרוויחי פעמיים, גם אויר נעים וגם הזרמת דם והקלה על הכאב.
  • מים, מים, מים
    תקפידי לשתות לפחות 10 כוסות מים ביום. המים עוזרים לפנות פסולת ושומרים על תקינות תרי הגוף וכלי הדם.
  • קירור.
    חום מרחיב את כלי הדם. לכן, בסיום המקלחת תעבירי את הברז למים קרים ותעברי על הרגליים עם הזרם הצונן.
  • פירות אדומים- סגולים.
    אוכמניות, דובדבנים, פטל, ענבים אדומים ורימונים. כל אלו מכילים ביופלבנואידים שהם  נוגדי חימצון שישמרו על דפנות כלי הדם.
  • עלי סרפד מיובשים.
    קונים אותו בכל חנות טבע כצמח יבש, מכינים ממנו חליטה ושותים 2-3 כוסות ביום.

איך אני מטפלת בקליניקה?
הטיפול בקליניקה מתייחס לרובד הפיזי, הרגשי ולרובד התודעתי.
מהניסיון שלי למדתי שהטיפול האפקטיבי ביותר הוא שילוב של מגוון כלים.
רפלקסולוגיה הוא טיפול אפקטיבי מאד להקלת הכאב, הצריבה והגרד. נשים שטופלו אצלי דיווחו שבדר"כ כשהן יורדות מהמיטה או מהספה בבית, הכאב והגרד בלתי נסבלים. אך כשהן יורדות ממיטת הטיפולים, הכאב לא קיים כלל.
בנוסף לטיפולי המגע, אני משלבת ממגוון הכלים שעומדים לרשותי לפי צרכי המטופלת: טיפול תטא הילינג שמשלב ריפוי אנרגטי עם שינוי תודעתי (הטיפול נעשה ע"י שיחה), הרכבת תפריט מותאם אישית, צמחי מרפא ותוספי תזונה שמתאימים לזמן הריון או הנקה.
צמחי מרפא הם שיטת טיפול עתיקה ואני משתמשת בה תוך התחשבות בכל הנתונים.
כשמגיעה אליי מטופלת שסובלת מדליות אוכל להמליץ לה על צמחי מרפא שיעשו עבודה משולבת ויכינו את הגוף והרחם לתהליך הלידה.
הרפואה הסינית מתייחסת לדליות ברגליים כחולשה של הטחול. הטחול מזין את השרירים ואחראי על הערך העצמי ועל הכוח להתמודד עם חוויות החיים. בטיפול נתייחס גם להיבטים הרגשיים ע"י שיחה מודעת ורפלקסולוגיה.
לייעוץ וקביעת תור.