מרק חרירה / מרק ירוק- חמוץ

בפעם הראשונה שנחשפתי למרק הזה, האמת היא שאפילו לא העזתי לטעום!
עם השנים שכחתי ממנו ונפגשתי בו שוב כמתכון בתפריטי ניקוי רעלים.
בהריון השלישי שלי, ביום חורפי במיוחד, פתאום נזכרתי בו ובלי לדעת מה ריחו וטעמו כל החושים שלי החלו לפעול ומיד התחלתי להכין סיר ירוק ירוק וכמובן שהתאמתי את המתכון המקורי כדי שגם אני אוכל להתפנק (המתכון המקורי כולל גם בשר ואטריות- אני מבקשת סליחה מראש מכל בני משפחתי וחבריי המרוקאים)

שווה לקרוא עד הסוף כי שם כתבתי טיפ על "במקרה הכינותי מראש".
הטיפ מקצר משמעותית את זמן ההכנה, הבישול ומעלה פי 500 את הערכים התזונתיים של המתכון!

15 דק' עבודה, שעה המתנה ו- וואלה! יש לכם מרק ירוק- חמוץ טעים, עשיר, מחזק, מזין ומחמם.

מצרכים:
3 כפות שמן זית
2 בצלים קצוצים
3 עגבניות מגוררות / במג'ימיקס
צרור פטרוזילה שטופה היטב וקצוצה דק
צרור כוסברה שטופה היטב וקצוצה דק
4 גבעולי סלרי חתוך דק
כוס חומוס מושרה ומונבט (במקרה הכינותי מראש)
כוס עדשים חומות מושרות ומונבט (במקרה הכינותי מראש)
תבלינים: כף כרכום, פלפל שחור, מלח הימלאיה
חצי לימון

הוראות הכנה:
בסיר גדול בוזקים שמן זית וצורבים את הבצל.
מוסיפים עגבניות, כורכום, פלפל שחור ומערבבים.
מוסיפים חומוס, עדשים, 5-6 כוסות מים רותחים ומביאים לרתיחה.
מוסיפים פטרוזיליה, כוסברה וסלרי.
מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים על לריכוך מלא של החומוס והעדשים.
מוסיפים מלח, לימון, מערבבים וטועמים.
מתקנים תיבול ומגישים באהבה.

 

"במקרה הכינותי מראש"
אני אוהבת לחסוך זמן בישול והכנות במיטבח.
באותה נשימה אני אוהבת שהאוכל שאני מכינה הוא מזין ומכיל בתוכו את מלא הפוטנציאל שלו.
זו הסיבה שאני אוהבת לעשות הכנות מראש לקטניות.
אני בוחרת יום בחודש שבו אני משרה עדשים ירוקות/ שחורות/ חומוס/ שעועית אזוקי/ מאש – כל קטנייה לפי הזמן שלה.
לאחר זמן ההשריה אני מנביטה וזה לוקח לי בין יום ליומיים, שוב זה תלוי באיזו קטנייה מדובר.
כשיש לי נבטוטים קטנים וחמודים אני מחלקת למנות- כל מנה היא כוס. אני סוגרת בשקית סנדוויצ'ים קטנה ומקפיאה.
עכשיו, בכל פעם שארצה להעשיר את המנות שאני מכינה בקטניות- זה יהיה ממש קל! רק להוציא ולהשתמש.

בהצלחה 🙂